کد مطلب:318970 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:245

بشارت پیامبران سابق به وجود پیامبر اسلام
ما اگر تورات و انجیل را كه در دسترس كلیمیان و مسیحیان است و آن عبارت از اسفار خمسه [1] و اناجیل اربعه [2] می باشد، با آن همه تحریفات [3] و تبدیلات كه در آن دو شده، مورد بررسی قرار دهیم مشاهده می كنیم كه در سفر تثنیه، باب 18 از صفحه
118 تا 128 در پیرامون دین مقدس اسلام سخن رانده و نیز از نام نامی پیامبر اسلام (محمد بن عبدالله (ص)) بشارت داده است، ما به جهت رعایت اختصار از درج آن خودداری می نمائیم خوانندگان محترم را به نشانه فوق راهنمائی می كنیم.

در انجیل یوحنا باب 15 در عدد 26 و باب 16 در عدد 7 تا 15 نیز از نام و نشان پیامبر اسلام بشارت داده است.

ما از آن فقط به نام نامی پیامبر اسلام كه بشارت داده اكتفاء می كنیم چنانچه قرآن مجید هم به همان اكتفاء فرموده است. در سوره (7) اعراف آیه (156) می فرماید: الذین یتبعون الرسول النبی الامی الذی یجدونه مكتوبا عندهم فی التورات و الانجیل الخ [4] انجیل یوحنا از پیامبر اسلام به نام پریقلیطوس بشارت می دهد پریقلیطوس لغتی است یونانی معرب [5] آن فریقلیط است و آن در
لغت تازی به معنی (محمد یا احمد (ع)) است و در لغت پارسی به معنی «بسیار ستوده است» بنابراین تورات و انجیل از وجود نازنین پیامبر اسلام خبر داده اند پس آن سه علامت تماما در مدعی شریعت اسلام (محمد بن عبدالله (ص)) وجود دارد دینش در این صورت آسمانی و پیروی از آن بر هر فردی واجب است.

اكنون می رویم به سراغ دین بهاء درباره آن نیز كاوش می كنیم:


[1] اسامي اسفار خمسه از اين قرار است: 1 - سفر تكوين 2 - سفر خروج 3 - اسفر لاوان 4 - سفر اعداد 5 - سفر تثنيه.

[2] اناجيل اربعه عبارت از اين است

1 - انجيل متي 2 - انجيل مرقس 3 - انجيل لوقا 4 - انجيل يوحنا.

[3] برخي از مورخين چنين عقيده دارند كه تورات و انجيل كنوني كه در دسترس يهود و نصاري است هيچ ربطي به حضرت موسي (ع) و عيسي (ع) ندارد بلكه تورات و انجيل اصلي بر اثر بعضي از حوادث از بين رفته پس از آن شاگردان حضرت موسي (ع) و حواريان حضرت عيسي (ع) تورات و انجيلي كه عبارت از اسفار خمسه و اناجيل اربعه مي باشد به رشته تحرير درآورده در دسترس يهود و نصاري قرار داده اند، ولي آنچه يقيني است اينكه تحريفات زيادي در آن دو شده و مابقي احتمالات مورد شبهه و ترديد است.

[4] آنانكه پيروي مي كنند (اشاره به يهود و نصاري است) رسولي را كه پيامبر امي است كه مي يابند او را (يعني نامش را) نوشته نزدشان در تورات و انجيل الخ.

[5] معرب يعني عربي شده، عرب وقتي كه لفظ عجمي را عربي مي كند فقط تصرف در لفظ نموده، در معني هيچ گونه تصرفي نمي نمايد پس در پريقليطوس فقط حرف پ مبدل به ف و واو و سين از او ساقط شده ولي در معنيش هيچ تصرفي نشده.